2013年3月2日 星期六

數據Back Test 這種理論真的有用嗎?

在某討論區有朋友問咗我一條頗有意思嘅問題,喺度同大家分享下。

有人問:「用三十年的數據去Back Test 這種理論真的有用嗎?」

我答:「問得好!呢個問題其實我之前已經反反覆覆思考過很多次。我當然明白要一個統計結果有意義,“sample size要夠大”係其中一個重要元素,所以去統計研究類似呢啲“二三十年間只出現過十次八次嘅事件”究竟有冇意思?

我思考嘅結論係,冇錯,如果一個投資市場嘅價格係完全隨機,即俗稱嘅Random Walk(彷如一個醉酒佬亂咁行),咁當然冇意思。問題係,你信唔信投資市場係random walk?我就覺得投資市場唔同擲骰仔,係有一定嘅規律同趨勢。

點解?因為投資牽涉到人,牽涉到人性!人性有貪婪、有恐懼,恐慌時更恐慌,盲目時更盲目! 所以一旦牽涉人性,又點可能完全隨機?除非有朝一日人類轉晒性,變得全部理性,咁我到時只會問,呢個時候股市仲有冇存在嘅價值呢?

所以結論係,因為人性嘅貪婪恐懼,股市才會有超買超賣,smart money甚至market maker才有利可圖。而我研發一系列指標同系統,就係嘗試去捕捉呢啲超買超賣嘅轉角位,或者用另一句說話講,係捕捉一啲大部份人都錯嘅時間!


當然,再老 土啲都要講句:投資唔係1+2=3嘅科學,並冇100%肯定嘅答案,亦冇必勝嘅formula!所以我唔係研究緊啲咩必勝公式,而係搵出一啲合情合理、高 勝算嘅投資時機;更重要嘅係,我嘅研究可以方便大家了解,如果在某種時機下入市,往後嘅發展多數係點嘅呢,如是者,等大家作投資佈署時能夠有所依據、知所 進退!」

沒有留言:

張貼留言